Evroazijski put

Evroazijski put

среда, 29. април 2015.

TSIDMZ - Nastupajuća era Evroazije


Eklekticizam je prirodan i nužan izbor u doba tehnike i mašine, u doba postmoderne u koju će se vratiti Večnost. Isto tako, za TSIDMZ je važan još jedan princip: princip saradnje, kolaboracije sa drugim umetnicima i autorima, uključujući nastupe i saradnju u studiju. Eklekticizam kao metod rada je način „da muzika ne postane dosadna, da očuvamo pažnju slušalaca i damo prostor svim mojim muzičkim uticajima. Osim ukoliko niste Mocart, saradnja (sa drugim umetnicima) postaje jedan od najvalidnijih načina da projekat uvek bude inovativan i otvoren za različite ideje (S. Muti).“

Evroazijsko umetničko udruženje – Eurasian Artists Association (EUU/EAA) predstavlja veoma slobodnu međunarodnu asocijaciju umetnika koja usvaja evroazijstvo, na premisama „Četvrte političke teorije“ Aleksandra Dugina, i to kao transnacionalni, nadideološki, metapolitički i metafizički umetnički projekat. EAA, na određeni način, jeste i anticipacija budućeg multipolarnog sveta, anticipacija nastupajuće ere Evroazije, u kome se granice i identitet ne rastvaraju u uniformnosti, a tradicije ne potiru, već neprekidno i životvorno obnavljaju. Spisak autora EAA iz niza zemalja je impresivan, a uključuje, među ostalim, i makedonski sastav „Mizar“ (danas „Mizar – Peto otkrovenje“) i makedonskog autora Gorana Trajkoskog.


Muzička posveta Donbasu

Muzička kompilacija „Donbass“, kao plod saradnje autora iz različitih zemalja, jedan je od projekata EAA: „muzička posveta tački na mapi sveta gde se sada najjasnije može čuti smrtonosni marš istorije“. „Muzičari koji učestvuju u tom zajedničkom naporu, svako na svoj način, pokušava da otvoreno pogleda u lice rata i u svojim slepim očima vidi odraz svog glavnog straha.“

„Cilj ove kompilacije“, kaže Solimano Muti, „jeste da govori o terorističkom ratu protiv Rusije, koji plaćaju smrću civili Donbasa; ratu koji zapadni mediji i zapadni političari (sa nekoliko izuzetaka) i dalje prikrivaju lažima.“

„Humanitarna katastrofa (finansirana i isprovocirana od strane SAD i diktature EU) do sada je dovela do dva miliona izbeglica (od toga, polovina se nalazi u Rusiji i drugim zemljama koje graniče sa Ukrajinom, a druga polovina u drugim mestima Ukrajine) i do 50.000 žrtava, prema podacima nemačke obaveštajne službe.“


Simbol primordijalne, metafizičke otadžbine

Moja saradnja sa TSIDMZ je počela tokom 2013, otprilike u vreme kada je nastajala EAA. Ona se i jeste odvijala unutar EAA, u prvom periodu ove umetničke asocijacije. Treća ličnost važna za ovu saradnju, i za projekat EAA u celini je nemački pevač i kantautor Rudolf Zajtner (Rudolf Seitner, nemački „Sonnenkind“). Do saradnje je došlo veoma lako i spontano. Sol Muti je izrazio želju da napravi muziku za moj tekst „Itaka“. Prva ideja je bila da imamo ženski vokal i da deo teksta bude izgovoren na srpskom. Od toga smo odustali zbog niza prepreka, zbog fizičke nemogućnosti. „Itaka“ je najzad snimljena u studiju u Milanu, tekst recituje Gabriele iz italijanskog sastava „Corazzata Valdemone“. Snimak „Itaca“ se nalazi na albumu TSIDMZ „Ungern Von Sternberg Khan“ ‎(CD, Album, Enh, Ltd, „Old Europa Cafe“, 2013). Svoju premijeru, prvu živu izvedbu imala je na festivalu u „The Theatre“ u Milanu, 7. septembra 2013. Video snimak toga nastupa se može naći na „Youtube“.

Drugi snimak koji je sa TSIDMZ je „War Song (God Of War)“, u saradnji sa „La Derniere Attaque“ i „Sonnenkind“ (vokal je Rudolf Zajtner). Ova pesma, dve verzije pesme „Itaca“ – studijska i snimak sa živog nastupa TSIDMZ na festivalu u Milanu – te neoklasična „25 Days Of Gods“, koja je rezultat saradnje sa španskim sastavom „Suverana Vanguard“, nalaze se na EP „Sailing To Itaca“ ‎(TSIDMZ featuring Boris Nad), (CDr, Mini, Ltd, Num), koji je 2014. objavila etiketa „Skull Line“ u Nemačkoj.

Tekst „Itaka“ može biti interpretiran na različite načine. Za Solimana Mutija, „Itaka“ je „simbol primordijalne i ne-fizičke otadžbine; simbol duhovnog ishodišta“. „Itaka“ označava i putovanje kroz moderno doba, kroz rat i anarhiju, i s one strane modernog doba – ka zavičaju, ka početku. „25 Days of Gods“ je inspirisana opisom slovenskog paganskog pogrebnog rituala, koji je za sobom ostavio Al Masudi, a „War Song (God Of War)“ je posvećena „krvavom baronu“ – baronu Ungernu fon Šternberg, istorijskoj ličnosti koja je veoma značajna za evroazijski pokret.
Boris Nad

Нема коментара:

Постави коментар