Evroazijski put

Evroazijski put

уторак, 14. април 2015.

Против распродаје Авала филма



 Евроазијски пут подржава протест филмских радника против продаје филмског предузећа 'Авала филм'. Продајом предузећа биће продана и права на коришћење дела Саше Петровића, Макавејева, Пурише Ђорђевића, Жике Павловића, односно 200 играних и 440 документарних, експерименталних филмова. Према речима директора Југословенске кинотеке Радослава Зеленовића тиме се угрожава културно благо наше земље - оригинални филмски материјал: "После неколико употреба негатива он постаје неупотребљив и ви немате из чега да направите нови филм. На најдиректнији начин се угорожава нешто што је опште добро"
  
.

Филмски радници сматрају да се са продајом жури и да држава може да је спречи. Евроазијски пут због тога осуђује понашање надлежног министра културе (иначе из на речима леве партије) који се не меша у свој посао, односно његово министарство се проглашава ненадлежним. Формални приговори на недостатак законски поднете иницијативе не могу уклонити одговорност Министарства културе и Агенције за приватизацију, с обзиром да већ постоје негативна искуства са приватизацијом 'Београд филма', где је плаћено нешто испод девет милиона евра за 14 биоскопа, чија је вредност у квадратима пословног простора достизала 50 милиона. Продати биоскопи више не раде, а грађани су (што је у оваквом државом изгледа једини начин) морали да преузму ствар у своје руке, "окупацијом" биоскопа 'Звезда'.
Евроазијски пут указује на чињеницу да је у озбиљним државама добар део привреде у државном власништву, а државне су у принципу и све кључне институције културе. Примера ради, чувени Мосфилм је у државном власништву Руске Федерације и ради као концерн, нудећи своје производне капацитете различитим филмским компанијама и стваралачким организацијама, које не унајмљују само студије за снимање, него и административне и специјалне услуге - од пиротехнике до превоза. У нашој земљи је такође филмско стваралаштво некада било на здравим основама, а данас је са стваралаштвом добро позната (углавном лоша) ситуација, док видимо како нам угрожавају и оно што су претходне генерације стварале.



Нема коментара:

Постави коментар